Poke House, infuzie californiană în inima Bucureștiului

Am vorbit cu Fadi Drăghici despre Poke House, cel mai popular lanț de poke bowls din Europa, deschis doar de câteva luni pe efervescenta stradă din Cartier – Ion Brezoianu care, pe lângă Palatul Brezoianu, găzduiește și multe alte businessuri românești din industria HoReCa. Mai jos aflăm alături de Fadi povestea Poke House și cum a ajuns el în București.

Cum ați defini Poke House și ce vă propuneți de la acest proiect pe piața de food din București sau România? Există planuri de extindere a businessului?

Intenția Poke House, așa cum a fost ea trasată de cei doi tineri antreprenori fondatori, a fost încă de la momentul lansării aceea de a crea o experiență autentică. În sens mai larg, ce ne propunem este să fim prezenți în marile orașe europene, creând nu doar restaurante, ci adevărate locuri de întâlnire, unde atmosfera, designul și calitatea gastronomică să creeze o experiență pe care clienții să vrea să o repete. Acesta este dezideratul care însoțește și business-ul prezent acum în România unde avem planuri mari. Ne dorim să extindem rețeaua din România cu alte locații în București până la finalul acestui an (în afara de cele două inaugurate deja – restaurantul de pe strada Ion Brezoianu și cel din Park Lake), urmând ca în 2023 să ajungem și în Cluj, Iași, Brașov, Constanța și Timișoara, cu un total de 14 locații la nivel național. Obiectivul nostru este să ajungem la 20-25 de locații în România până la finalul lui 2024.

Ce ar mai fi de spus despre noi, pe lângă modelul de business orientat către experiența clientului, este că suntem o companie foodtech, unde mâncarea și tehnologia se întâlnesc pentru a inova piața de food-casual. Lansarea și extinderea la nivel internațional a coincis cu perioada pandemiei și provocările care au decurs de aici pentru cei din industria noastră. Cu toate acestea, am fost printre primele restaurante care au oferit livrare la domiciliu în timpul pandemiei, primii care au reușit să asigure distanțarea socială în restaurante și să își optimizeze fluxurile interne, iar acest lucru a fost posibil datorită deschiderii noastre către inovație. În ultimii trei ani suntem mândri că am reușit să construim un business solid, în care inovația și tehnologia au avut un rol primordial, ceea ce va reprezenta un aspect fundamental și în viitorul apropiat.

Toate aceste ingrediente au făcut ca Poke House să devină lider global în categoria restaurantelor fast casual, servind poke bowl-uri delicioase în mai mult de 120 de locații din șapte țări (Italia, Marea Britanie, Spania, Franța, Portugalia, România și SUA), urmând să se extindă curând și în alte piețe.

Ce ne puteți spune despre preparatele servite aici?

Poke House oferă boluri poke hawaiiene cu un touch californian, mereu colorate și fresh. Dressing-urile sunt făcute folosind o rețetă secretă. Toate ingredientele sunt de calitate superioară, proaspete și sunt livrate zilnic în locațiile noastre. Încercăm să susținem furnizorii locali, care ne ajută să avem mereu deserturi, telemea românească, fructe și legume. În plus, suntem atenți la adaptarea la gusturile locale. Bolurile Poke House sunt alegerea perfectă pentru un prânz sănătos și rapid sau cel mai bun motiv pentru o masă cu prietenii și o gustare delicioasă în stilul specific californian, în orice moment al zilei.

Care este cel mai greu de gestionat lucru în administrarea restaurantului (mai ales că vorbim de un restaurant cu specific Hawaiian)?

Ca în orice business din industria HoReCa, cea mai mare provocare este gestionarea resurselor umane, mai exact lipsa forței de muncă, în special în perioada verii. Acest deficit de personal determină alte provocări: menținerea calității serviciilor la un anumit standard, atingerea obiectivelor asumate, planurile de extindere, mai ales pentru un business aflat la început de drum.

Ce ne puteți spune despre clădirea în care vă găsim, recent renovată. Ce mai găzduiește sau urmează să găzduiască?

Clădirea în care am deschis primul restaurant Poke House este una încărcată de istorie. Cu mai bine de 100 de ani în urmă, clădirea găzduia unul dintre cele mai moderne hoteluri ale timpurilor, Hotel Palas. Am fost primii chiriași ai clădirii după renovare.

Ne aflăm într-o zona extrem de activă și animată, chiar în inima Cartierului Creativ, cu business-uri diverse alături de care ne bucurăm de clădirea hotelului Royal Palace.

Dar despre relația cu vecinii de stradă?

Avem o relație bună și ne bucurăm de comunitatea frumoasă din jurul nostru. La început, a fost multă lume curioasă, din toate generațiile. Un moment memorabil a fost când o persoană vârstnică a vizitat Poke House și ne-a felicitat pentru că renaștem Hotelul Palas. Un alt client care a locuit la Paris și era pasionat de HoReCa ne-a împărtășit amintirea lui despre primul poke bowl gustat vreodată: un bowl făcut special pentru el la comandă de către bucătarul localului pe care îl frecventa des. Acum, ani mai târziu, Poke House i-a adus aminte de acel moment. Cei mai tineri clienți se bucură de culorile vii și spațiul animat al restaurantului, dar în special se bucură de Mochi (un desert japonez pe baza de înghețată). Ne place să îi vedem zâmbind.

În încheiere, care credeți că este diferența dintre un business obișnuit și unul creativ?

Nu știu dacă există o definiție standard a unui business creativ, cred că mai degrabă creativitatea ține de un cumul de elemente și că ea se poate manifesta în infinite moduri. Cred că Poke House poate fi catalogat ca un business creativ pentru că este un business conceptual care creează experiențe făcând apel la toate simțurile. Design-ul locațiilor noastre (decorul exotic pastelat, luminile neon, cactușii) și chiar diversitatea ingredientelor din poke bowl-uri, mixul secret din sosurile emblematice, muzica Cali-House care se aude în restaurantele noastre… toate își doresc sa rupă agitația și ritmul alert al vieții urbane și să reușească să te trimită într-o călătorie senzorială în California.

Alte noutati