Food Hood in the hood
Food Hood este cea mai mare piață urbană din estul Europei, cu 2000 mp de “good mood”, adică o zonă liberă cu mâncare bună, băutură hip și numeroase zone de relaxare. Situată în Cartierul Creativ, pe Griviței 15, Food Hood este locul care aduce împreună zeci, chiar sute de oameni pe zi în, motivul fiind că este un loc perfect pentru întâlnit – mâncat – socializat.
Victor Stancu, omul din spatele Food Hood are rădăcini românești, dar a plecat în Germania la vârsta de 2 ani. Viața lui Victor a fost concentrată pe zona de divertisment, muzică, dar și mâncare. A fost membru al unei trupe la începutul anilor ’90, iar în calitate de manager muzical a lucrat cu nume iconice precum Prince, Guano Apes, Pharell Williams. A studiat managementul cultural în Munchen și a organizat peste 1000 de evenimente pe tot globul. Povestea Food Hood începe în 2015.
Ce este Food Hood și când a început povestea acestui proiect?
Food Hood este o piață urbană clasică și un colectiv creativ care acoperă decalajul dintre lifestyle și o piață comercială. Oamenii pot accesa cu ușurință ceva diferit, chiar special în această piață a noastră. Food Hood este un loc relaxat, degajat, unde oamenii se simt ca la ei pe terasă, cu prietenii sau bucurându-se de un prânz lejer într-o zi aglomerată. Nu-mi place snobismul și ignoranța … și toate aspectele acestea se reflectă în Food Hood. Suntem relaxați și autentici!
Ce v-ați propus de la acest Food Hood și cum a evoluat el în acești ani? Ce ați descoperit despre București și despre bucureșteni între timp?
Am reușit să creăm un loc ce combină muzica, târgurile, energia și efervescența urbană. Am adus în prim plan, pe lângă mâncare și arta, street art în special și încă de la început, din 2015, am fost foarte frumos întâmpinați de cei care ne-au calcat pragul și apreciați de cei cu înclinații spre zona artistică. Street food-ul, în general, este adoptat din ce în ce mai mult de bucureșteni, ca mod de a-și petrece puțin timp liber în tihnă într-un loc prietenos și de a se bucura de mâncare alături de prieteni sau chiar cunoscând oameni noi. Bucureștiul este un oraș cu un public cosmopolit și vedem asta în fiecare zi la Food Hood.
Anul acesta am făcut o colaborare cu Galeria Neagră și am descoperit o scenă de artă urbană cu totul WOW în România, cu foarte mult talent, viziune și putere urbană pe care ne bucurăm că am putut să o aducem mai aproape de publicul nostru.
Anul acesta vom lansa mai multe viniluri, un catalog de artă stradală și aplicația mobilă Food Hood, care este o revoluție în sine.
Când, cum și de ce v-ați hotărât să vă mutați în Cartier și cum ați găsit locul de pe Griviței 15?
În primul rând am simțit nevoia să creștem, iar spațiul de pe Griviței cu Budișteanu ne oferea asta, așa ca a fost perfect match. Totul a început de la ideea că trebuia să ne mutăm și un mural al prietenilor de la Galeria Neagră, moment în care am știut că locul ăsta e pentru noi.
Care este relația cu vecinii și ce v-ați dori să se întâmple în termeni de creșterea efervescenței creative a acestei zone?
Facem parte dintr-o zonă a cartierului cu o ofertă destul de bogată. Ne implicăm activ în viața comunității de aici și discutăm atunci când trebuie să găsim o soluție împreună. Este uimitor cât de tare s-a dezvoltat și Piața Amzei, mai ales pe partea de branduri românești, cum ar fi Zăganul, A1 sau J’ai Bistro. Zona s-a transformat într-un amestec frumos de posibilități și potential.
Ce îți propui de la Food Hood pe teremen mediu și lung și care sunt, din punctul tău de vedere, cele mai importante lucruri pe care le-ai descoperit despre zona de street food în acești ani?
Am adus anul acesta un focus pe mâncarea internațională, unde am colaborat cu ambasadele din București pentru seri cu mâncare rusească, germană, mexicană, unde prezentăm mâncare autentică și asortăm seara cu muzică din țara respectivă. Pentru perspectivă, vrem să rămânem autentici, să susținem fermierii locali și să continuăm cu vânzarea de fructe de la fermierii români în locație.
Pe termen lung dorim să ne implicăm activ în industria de street-food și să îi ajutăm și pe cei care vor să facă un astfel de business, să ne transformăm într-un hub care să urmeze axa oameni-antreprenoriat-sprijin guvernamental.
Dar despre zona cultural-creativă a orașului?
Potențial enorm, însă trebuie să învățăm să ne bazăm mai puțin pe talent și să vedem mai adânc de vârful eisbergului.
Știu că încercați să susțineți și scena de street art. Povestește-mi puțin despre ce proiecte ai avut în acest sens, dar mai ales ce proiecte urmează să lansați?
Facem săptămânal în Food Hood expoziții la Galeria Neagră și urmează să lansăm un catalog de street art cu artiști europeni.
Ce faceți în acest sens? Știu că tot la voi găzduiți și o serie de alte evenimente și târguri. Care este relația cu aceștia și ce ți-ai dori să se întâmple în termeni de colaborări în viitor în acest sens?
Avem în plan să deschidem o expoziție stradală luna viitoare la Romarta Copiilor, pe Calea Victoriei.
Ce crezi că lipsește scenei cultural-creative locale și ce ai spera să se întâmple pe acesta în viitor, fie că ne referim la zona de street food, street art sau de evenimente?
Vrem să ducem lucrurile într-o zonă de tech, odată cu schimbarea generațiilor, chiar și producătorii locali folosesc tot felul de aplicații și platforme.La asta lucrăm acum, o platformă chiar și pentru producătorii de alimente și fermieri.
Unde vă urmărim?
Facebook: https://www.facebook.com/foodhoodbucharest
Instagram: https://www.instagram.com/foodhood.app/
Iar din Septembrie 2021 pe www.myfoodhood.com