Antreprenoriatul feminin dedicat designului sustenabil primește o voce puternică: VOICES OF WOM(en)TREPRENEURS

ALTRNTV, afacere socială dedicată produselor sustenabile derulează proiectul de educație și promovare a antreprenorialului VOICES OF WOM(en)TREPRENEURS al cărui scop este de a educa copiii și adulții despre ecologie și alegeri corecte pentru mediul înconjurător și de a sprijini femeile antreprenor care propun produse prietenoase cu mediul și pielea, pentru a încetini schimbările climatice.


Prin acest proiect, 2.000 de studenți și elevi și 1.500 de consumatori români învață prin vizite la afacerea socială ALTRNTV (București, bd. Regina Elisabeta, nr. 26) ce este și cum se obține un articol sustenabil, cum poți să produci acasă un produs sustenabil și cine sunt designerii de produse sustenabile din România și prin cursuri derulate în școli, discuții și interviuri video realizate în atelierele designerilor – antreprenor selectate în acest proiect. Gazda vizitelor și a cursurilor este ALTRNTV – marketplace fizic și online de produse sustenabile create în România și afacere socială dedicată protejării mediului și educării consumatorilor.


COMPONENTA ANTREPRENORIALĂ


În al doilea rând, prin acest proiect ALTRNTV sprijină și motivează femeile să înceapă o afacere axată pe produse ecologice, cu o amprentă mai mică de CO2 care contribuie la încetinirea schimbărilor climatice și la sprijinirea a două obiective de dezvoltare durabilă: obiectivul 12: Consum responsabil și producție și obiectivul 13: Acțiune pentru climă, prin interviurile video realizate cu 15 femei antreprenor care povestesc ce le motivează să creeze produse sustenabile, cum le creează și cum își propun să meargă mai departe în călătoria antreprenorială. Printre antreprenoare le veți regăsi pe Katerini, Loomescu, Little Truffles, Pottery Paw, Ițe Urbane, Lava Atelier Botanic, Daia și altele.


Brandul KATERINI prin Ecaterina Colasîz a declarat că ” O entitate cum e ALTRNTV nu e doar necesară în comunicarea și întâlnirea cu oameni noi, dar o consider și un loc de intâlnire foarte bun pentru comunitatea care este interesată de o viață în felul acesta: durabil, mai bun.”


Brandul DAIA prin Diana Grigore a mărturisit că „Deși suntem mici și toți știm asta, cred că acțiunile noastre chiar contează și de aceea comunitatea ALTRNTV îmi place atât de mult pentru că… eu cred că o soluție pentru a combate schimbările climatice este aceea de a găsi alternative și mă bucur că fac parte din aceasta comunitate, în magazinul ALTRNTV fiind atât de multe produse făcute cu grijă pentru mediu.”


Interviurile pot fi vizualizate pe altrntvshop.com/comunitate, instagram.com/altrntvshop și http://www.youtube.com/@altrntvshop.


COMPONENTA EDUCAȚIONALĂ


Cadrele didactice sunt încurajate să folosească aceste interviuri video la clasă la discipline precum educație antreprenorială, ecologie și în Săptămâna Verde pentru a deschide apetitul tinerilor pentru antreprenoriat și pentru a-i educa să devină consumatori conștienți de alegerile făcute atunci când consumă produse.

Echipa pune la dispoziția profesorilor și un ghid de folosire a interviurilor video, un material de învățare care poate fi obținut prin înscrierea în formularul online: https://forms.gle/8YiBnJyYXGnoyyDe9

***

Acest proiect este finanțat în parte printr-un grant al Departamentului de Stat al S.U.A. Opiniile, constatările şi concluziile prezentate în această lucrare sunt ale autorului/autorilor şi nu le reflectă neapărat pe cele ale Departamentului de Stat al S.U.A.

Despre ALTRNTV

ALTRNTV este o afacere socială deschisă de două antreprenoare din România, alumne ale programelor de schimb americane Fulbright Student Award (Daniela Staicu) și The International Visitor Leadership Program (Alina Țiplea). ALTRNTV propune consumatorilor produse vestimentare, accesorii, cosmetice și produse home-deco create de peste designeri români, din materiale sustenabile cu tehnici de producție prietenoase cu mediul și pielea. În 2022-2023, ALTRNTV a creat 10 noi locuri de muncă, a deschis o piață pentru 140 designeri români din mediul rural și urban și astfel sprijină 262 de angajați cu care designerii lucrează în producție.

Alte noutati