Antreprenoriatul feminin românesc pentru produse sustenabile

De astăzi, orice profesor de liceu poate accesa materialele video din campania dedicată antreprenoriatului feminin românesc “VOICES OF WOM(en)TREPRENEURS” pe canalul Youtube și pe blog, aici.


Scopul campaniei VOICES OF WOM(EN)TREPRENEURS este de a educa copiii și adulții despre ecologie și alegeri corecte pentru mediul înconjurător și de a sprijini femeile antreprenor care propun produse prietenoase cu mediul și pielea, pentru a încetini schimbările climatice. Astfel, începând cu luna iulie 2023 peste 2.000 de elevi* și de studenți** au aflat prin vizite la afacerea socială ALTRNTV ce este și cum se obține un articol sustenabil și cine sunt designerii de produse sustenabile din România din discuții și interviuri video.


La o astfel de întâlnire, elevii au vizionat materialele video din campanie și au stat de vorbă cu antreprenoarele brandurilor LAVA ATELIER BOTANIC, DAIA, KATERINI, LITTLE TRUFFLES, POTTERY PAW și ODYSSEE. La eveniment a  participat și dl. Peter Brown, Consilier pentru Presă și Cultură al Ambasadei S.U.A. în România care a vorbit despre importanța antreprenoriatul feminin și cum ambasada, prin programele curente, susține dezvoltarea femeilor antreprenor în România.


Începând cu luna ianuarie, cadrele didactice de liceu sunt încurajate să folosească interviurile video la clasă la discipline precum educație antreprenorială și ecologie în Săptămâna Verde și Săptămâna ALTFEL pentru a deschide apetitul tinerilor pentru antreprenoriat și pentru a-i educa să devină consumatori responsabili. Echipa pune la dispoziția profesorilor un material educativ care poate fi obținut aici.


Acest proiect este finanțat în parte printr-un grant al Departamentului de Stat al S.U.A. Opiniile, constatările şi concluziile prezentate în această lucrare sunt ale autorului/autorilor şi nu le reflectă neapărat pe cele ale Departamentului de Stat al S.U.A.

*Elevi participanți de la liceele:
Colegiul Economic „Viilor”, București, România – 5 clase participante
Liceul Economic „Nicolae Kretzulescu”, București, România– 1 clasă
Liceul Teoretic „ Ady Endre”, București, România – 1 clasă
Liceul Teoretic Bilingv „Miguel des Cervantes”, București, România – 2 clase participante
Liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza, București.

**Studenți participanți de la Facultatea de Administrare a Afacerilor cu Predare în Limbi Străine, Academia de Studii Economice, București.

Despre ALTRNTV

ALTRNTV este o afacere socială deschisă de două antreprenoare din România, alumne ale programelor de schimb americane Fulbright Student Award (Daniela Staicu) și The International Visitor Leadership Program (Alina Țiplea). ALTRNTV propune consumatorilor produse vestimentare, accesorii, cosmetice și produse home-deco create de peste designeri români, din materiale sustenabile cu tehnici de producție prietenoase cu mediul și pielea. În 2022-2023, ALTRNTV a creat 10 noi locuri de muncă, a deschis o piață pentru 140 designeri români din mediul rural și urban și astfel sprijină 262 de angajați cu care designerii lucrează în producție.


ALTRNTV sprijină și motivează femeile să înceapă o afacere axată pe produse ecologice, cu o amprentă mai mică de CO2 care contribuie la încetinirea schimbărilor climatice și la sprijinirea două obiective de dezvoltare durabilă: obiectivul 12: Consum responsabil și producție și obiectivul 13: Acțiune pentru climă, prin interviurile video realizate cu 15 femei antreprenor care povestesc ce le motivează să creeze produse sustenabile, cum le creează și cum își propun să meargă mai departe în călătoria antreprenorială. Printre antreprenoare le veți regăsi pe Katerini, Loomescu, Little Truffles, Pottery Paw, Ițe Urbane, Lava Atelier Botanic, Daia, Huna, REDU, Matca, Common Parts, Ars Ana, ODYSSEE, Ceva cu Dichis, Atelier Merci, Furloom.

Interviurile pot fi vizualizate aici sau pe pagina de instagram.

Alte noutati