Creative Practices

1 Ianuarie

Creative Practices

1 Ianuarie

Creative Practices

1 Ianuarie

Filme și scurtmetraje în Cartierul Creativ cu Three of Swords Production

Three of Swords Production este un studio creativ de producție cinematografică, cu membri vecini ai Cartierului Creativ: Andreea Dobre - regizor și fotograf, Raluca Petre - monteur și Ioana Ciocan - sound designer. Cu studii la UNATC, secția multimedia, dar și National Film and Television School: NFTS, cele trei fondatoare au un portofoliu impresionant, printre care participarea la Festivalul de Film de la Veneția, colaborare în filmul multi-premiat la Golden Globes și BAFTA - Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, dar și multe alte scurtmetraje pe care te invităm să le descoperi în interviul de mai jos.

Bine ați venit în Cartierul Creativ!

Ca să facem introducerile, spune-ne câteva cuvinte despre voi. Cine sunteți, ce background aveți și cu ce vă ocupați acum?

Suntem Three of Swords Productions și facem filme. Eu, Andreea Dobre, sunt regizor și fotograf după un drum cu multe ocoluri de la jurnalism și corespondențe de la festivaluri de film la imagine de film la UNATC, la lucrat cu Fred Kelemen la Sarajevo Talents, ceea ce mi-a dat peste cap tot ce credeam că știu despre cinema, la proiecte personale din ce în ce mai mari în afara școlii. Raluca Petre, monteur, la fel, a trecut prin mai multe domenii până la un master în montaj la NFTS. Ea locuiește la Londra și e singura dintre noi care chiar are mai mult contact cu industria cinematografică “grea”. Printre multe altele, a fost asistent de montaj la Three Billboards Outside Ebbing, Missouri și tocmai a fost la Veneția cu scurt-metrajul pakistanez Sandstorm regizat de Seemab Gul. Cu Ioana Ciocan, sound designer, e cel mai simplu, a făcut tot UNATC, secția multimedia, și s-a dus hotărâtă spre sunet și producție de muzică.

Eu și Ioana am terminat zilele astea un documentar mic-mic de tot cu atelierul Labour In A Single Shot. În rest dezvolt următorul proiect de scurt-metraj și lucrez la mai multe streams of passive income cu care să ne finanțăm independent proiectele. Și foarte important, anul ăsta m-am apucat de promovare. Nu sunt deloc prietenă cu internetul și cu tehnologia în general, am fugit cât am putut, dar munca noastră are numai de pierdut din cauza asta. Degeaba îți verși tot sufletul într-un proiect dacă nu știe nimeni că exiști. Am petrecut foarte mult timp online în ultimul an jumate din motive pe care le știm cu toții și așa s-a produs declicul. Nici uneia dintre noi nu ne vine deloc natural să ne punem viețile și achievement-urile pe social media, dar nu prea avem încotro, măcar o persoană trebuie să facă asta că nu vine nimeni să te descopere în lumea de azi, așa că de vara asta m-am apucat de instagram. Și mai și lucrez freelance ca fotograf.

Spune-ne ce este Three of Swords Productions și cum s-a născut?

Three of Swords Productions este o halucinație colectivă generatoare de film independent, în curând casă de producție cu acte-n regulă. Eu și Raluca ne-am cunoscut la BIEFF în 2013, am făcut primul nostru scurt-metraj Mic tratat despre Zeul-Corp la un atelier la festival și am mai tot colaborat. După vreo doi ani Raluca a venit cu ideea foarte bună să ne numim și noi cumva, să avem o identitate, un site, din astea, și așa a început totul. Cu Ioana am fost colegă în facultate, dar ne-am cunoscut abia în ultima lună înainte de licență.

Ce face din Three of Swords Productions un proiect creativ?

Păi, dincolo de domeniu, cred că e un act creativ în sine să faci așa ceva în loc să te dai bătut că e greu, că nu sunt bani, că nu se poate în România. Încă de la primul scurt-metraj am pornit cu ideea hai să facem ce putem cu ce avem, oricât de puțin. Și cu puținul ăsta faci ceva care te duce un picuț mai departe, și data viitoare puținul e un pic mai mare, și tot așa.

Și mai e ceva, în facultate și nu numai, e atitudinea asta de arthouse vs mainstream și fiecare trebuie să-și aleagă tabăra. Adică pe care cale bătătorită să o apuce. Sunt și bune și rele în ambele, de ce să alegi, nu mai bine să afli cine ești tu și ce ți se potrivește ție și să înveți de peste tot? A, stai, e prea greu? E greu în general să faci film, ori te obișnuiești cu ideea, ori te apuci de altceva. De-asta am și făcut mai mult film experimental până acum, nu că mă pasionează neapărat label-ul ăsta, cât pentru că am vrut efectiv să experimentez chestii, să încercăm orice și oricum și să vedem ce funcționează, ce ni se potrivește, pentru ca apoi să știm ce vrem la proiectele de ficțiune. Și de-asta e mișto că avem gusturi foarte diferite, nu numai la filme, plus micile diferențe de Millennials vs Gen Z, fiecare vine cu influențe din cu totul alte zone și le punem să se joace unele cu altele.

Cum v-ați hotărât să vă stabiliți businessul în Cartierul Creativ, cum ați găsit spațiul și care au fost cele mai mari provocări de până acum?

Tocmai mă întorsesem la București după ce am stat izolată la munte un an jumate și am vrut centru, trafic, gălăgie, practic un univers colorat care să mă inspire la orice ora din zi sau noapte. Și cel mai important, să nu văd interioare moderne minimaliste și să fie ușor de explicat cum se ajunge. Provocările cele mai mari nu au nici o legătură cu zona, din contră, asta e cireașa de pe tort. Apartamentul din Cartierul Creativ se împarte între studio și acasă. 

Ce proiecte dezvoltați sau ce planuri de viitor aveți?

Prioritatea acum e următorul scurt-metraj, mai exact scenariul final, coloana sonoră și locurile de filmare. De finanțare nici nu mai zic. Pe viitor îmi doresc mult să facem la un moment dat o proiecție cu toate filmele noastre, rămâne de văzut ce și cum și când și unde.

Ce relație aveți cu vecinii? Ce alte locuri din Cartierul Creativ frecventați sau ce ați recomanda din această zonă?


Nu prea ies din casă dacă nu e absolut necesar, sunt o pisică leneșă indoor only. Dar recomand lacul Cișmigiu din noiembrie până în martie când e golit de apă. E cumva. Se intră pe la debarcader.

În încheiere, unde vă putem urmări pe internet?

Pe site

Pe instagram