CUMULUS își deschide ușile biroului pe 25 mai pentru a da startul unei explorări spațiale a proiectului rezidențial Badea Cârțan 13 în paralel cu execuția sa. O discuție despre proiecte, clădiri, sisteme de proiectare.
BC13 este un proiect de
3200 mp început de către SYAA, care va fi finalizat în formula Cumulus pentru Urban Spaces. Creditele proiectului îi
aparțin echipei CUMULUS, Eliza Yokina, Adrian Soare, Simina Ignat, Diana
Iordache, Anca Ionescu și Cosmin Anghelache, momentan în curs de construcție
(2018-2020).
Pentru acest proiect,
biroul a imaginat locuirea în relație cu două curți urbane private, destinate
comunității care va locui aici. Clădirea se pliază în jurul acestor spații
majore, conectându-se organic clădirilor învecinate.
Exista două finisaje
definitorii ale construcției: placajul de cărămidă și elementele din fier.
Clădirea se află în mijlocul unuia dintre cartierele vechi ale orașului, o zonă
în care locuirea se împletea cu meșteșugăritul, iar spațiile private se
deschideau către curți comune. Cartierul avea şi o zonă industrială formată în
principal din mici fabrici de cărămidă. Una dintre ele, Tonola, se afla pe
actualul teren al Parcului Circului la doar 500 de metri distanță. Pe terenul
vecin, pe strada Teilor (actuala Vasile Lascar), a funcționat începand din 1871
primul depou pentru tramvaie trase de cai din București.
who CUMULUS reprezintă fuziunea dintre cele trei birouri de arhitectură, ARXTUDIO PZP și SYAA, care a avut loc în ianuarie 2017, după o perioadă de colaborare între cele trei. Echipa Cumulus este formată din 40 de arhitecţi și oferă servicii integrate de proiectare, urbanism, arhitectură, design.
Contextul tehnologic actual permite interpretarea noțiunii de spațiu într-o mulțime de feluri. Dintr-o perspectivă pur tehnică, acesta este golul care capătă forma între anumite limite predefinite. Care este diferența între un spațiu virtual și unul real? Se pot compara cele două? Acestea sunt întrebări pe care SeeThree încearcă să ni le pună prin lucrarea pe care o prezintă.
Participanții vor avea
posibilitatea să se plimbe prin interiorul unui spațiu virtual construit după
modelul spațiului în care echipa C3 își desfășoară activitatea zilnică. În mod
excepțional, având vedere domeniul creativ în care profesează, C3 au pornit
acest experiment de la un spațiu real, transformându-l într-o experiență
virtuală și nu viceversa.
who C3 reprezintă cel mai actual nivel de vizualuri experimentale și artistice, prezentări interactive, jocuri alternative, realități virtuale și artă digitală. Cu evenimente de tip pop-up și apariții pe diverse scene creative, C3 generează experiențe vizuale de ultimă generație.
Designist.ro lansează Ceramik. Punct. Evenimentul va avea loc în spațiul AWE | Adaptive Work Environment, la Palatul Universul. Ceramik. este un festival-concentrat de ceramică contemporană care va reuni cele mai bune proiecte ale designerilor ceramiști atât din zona ceramicii utilitare, cât și a celei decorative, dar și din aria bijuteriei-concept sau a accesoriilor. Evenimentul își propune să prezinte pe viitor atât proiecte din România, cât și proiecte internaționale.
Evenimentul va prezenta
cele mai bune și închegate proiecte din zona ceramicii contemporane și va
funcționa ca un târg-concept exclusivist, prezentând o selecție de aproximativ
25 de designeri ceramiști.
who Designist.ro, lansat în 2011, este primul proiect de publishing online din România care prezintă tot ce te inspiră în materie de design, mai ales românesc: branduri locale, arhitectură, tendințe, lifestyle, design interior. Designist.ro își propune să susțină industriile creative din România.
Pe 25 Mai SORS Lab își deschide ușile pentru a prezenta 3 businessuri 100% românești, 3 branduri personale create de 3 femei, branduri complementare care împreună compun imaginea feminității. Carmen Secăreanu va prezenta o colecție creată pe cânepă romanească, Cosmina Nicolescu i se alătură cu pălării, iar Roxana Davidescu va fi prezentă cu piese de bijuterie. Toate aceste branduri au în comun originalitatea produselor, simțul umorului și coteul de sustainable, reciclare de obiecte și valori.
who Carmen Secăreanu este un brand de design multipremiat, cu experiență în fashion design, instalații urbane și obiecte. Fandacsia este atelierul în care Cosmina Nicolescu scrie pălării și alte concepte de pus pe cap. Roxana Davidescu este un designer de bijuterii, talentat și original.
HOW IT’S MADE este un workshop demonstrativ adresat tuturor celor care au curiozitatea să descopere cum iau formă obiectele ceramice in studioul nostru.
who DE CERAMICĂ este un studio din București, condus de Mădălina Teler. Obiectele pe care le producem sunt functionale si decorative, realizate din diferite materiale ceramice si portelan.
Evenimentul realizat de studio æ, arhitecture and evolution, își propune să provoace imaginația și să trezească interesul asupra legăturii dintre arhitectură și sculptură. Cartierul Creativ poate fi admirat în toată splendoarea lui prin perspectiva panoramică de pe acoperișul clădirii.
Vor fi expuse proiectele
realizate de studio æ, printre care amenajarea Flagship Store Gusturi
Românești, showroom-ul Geberit România, proiectul premiat cu locul I la
concursul internațional ArtUrbain din Franța și multe alte proiecte finalizate.
Sculptura, fiind un alt
element prezent în viața studioului, va fi reprezentată printr-un vernisaj al
sculpturilor realizate de Eugenia Popovici Ștefănescu. În 2019, se împlinesc
100 de ani de la nașterea acesteia.
who Studio æ – architecture & evolution a fost fondată în anul 2013 în București, de către Andrei Ștefănescu și Elena Ștefănescu-Marcu. Studio æ este format dintr-o echipă care se bazează pe calitate și un loc în care arhitectura, designul, arta și ingineria se întâlnesc.
Gaffiti PR vă invită la un workshop de comunicare creativă susținut de către consultanții Graffiti PR. Călătoriile eroilor prin povești, campanii, branduri cu Paul Kasprovschi, Senior Consultant Strategy & Branding Graffiti PR. Paul va vorbi mult și aplicat despre soluții creative în rezolvarea problemelor actuale, despre găsirea oportunităților, metodologii noi și testarea acestor soluții.
Scriere creativă cu Alex Aron, Creative Director Graffiti PR. Nu trebuie să ai talent literar să scrii bine, dar desigur că ajută. Nu trebuie să ai studii în marketing să îți înțelegi consumatorii și să vorbești pe limba lor. Sau trebuie? Alex, antreprenor creativ și om de comunicare, îți va vorbi despre construirea personajelor, a atmosferei și a dialogului dintre branduri și consumatori într-o manieră actuală și cool. Atenție, vei avea de citit, de scris, de vorbit și de gândit.
Campanii creative cu miză socială. Cristina Iancu (Creative Planner Graffiti PR) și Irina Ciocan Stănescu (Managing Partner Graffiti PR) vorbesc despre binecuvântare și păcat în implicarea brandurilor active în societate, cum adresează companiile cauze grele într-o manieră creativă și cum rămân brandurile relevante într-o lume în care activismul pare să fie așteptarea implicită.
who 70 de consultanți care ocupă etajul de sus din Univers nu dețin un adevăr universal valabil în materie de comunicare. Pentru că Graffiti PR nu funcționează pe rețetă, ci crește din experiență și odată cu ea. Sunt o sumă de insights, specializări, trenduri, departamente, campanii și cauze social responsabile, care lansează în lumea mare mesaje calibrate la fiecare univers de brand în parte. Te invită să-ți povestească cum.
STUDIOSET va prezenta în avanpremieră două dintre producțiile sale noi de film, „Opinci” și „Government of Children”. Evenimentul va avea loc pe terasa studioului, urmat de o discuție liberă cu creatorii filmelor și la un pahar de vin. Capacitatea maximă este de 40 de persoane pentru fiecare screening. Filmele se repetă în 4 intervale pe o perioadă de 5 ore.
who STUDIOSET este o casă de producție în București, cu un colectiv de atitudini, aptitudini și crafturi originale, ce creează conținut audiovizual la un standard ridicat. Scopul lor este de a crea proiecte ce atrag o audiența largă, folosind idei inovatoare.
În spațiul de lucru SiminaFilatDesign va fi expusă o variantă a conceptului RUUMY (proiect câștigător în competiția Worth Partnership Projects 2019), cu toate informațiile necesare expuse în imagine și film. Toate persoanele prezente vor lua parte la experimentul ruumy, în care vor deveni colabori la co-creație împreună cu designerul conceptului și vor avea posibilitatea să devină membrii influențiali Ruumy.
Efectele imediate ale
proiectului Ruumy Preview sunt estimate pe mai multe paliere: cercetare care să
verifice gradul de acceptabilitate al proiectului ca făcand parte din formele
de manifestare a noii paradigme “post-internet culture”, creșterea comunitătii
RUUMY și a gradului de colaborare creativ și social, concomitent în mediul
real, digital și în social media, dar și incitarea la un nou tip de creație.
who SiminaFilatDesign este un brand complex de servicii de design, care oferă consumatorilor creație, produse în atelierul propriu, imagine personală și styling, servicii de design pentru alte firme și un mediu creativ, în care clienții se simt prieteni și devin colaboratori la co-design.
„Scrisul prost vă distruge productivitatea companiei”, scria în septembrie 2016 Harvard Business Review. „Costă miliarde” în fiecare an, nota o lună mai târziu Daily Beast. Iar în februarie 2017 un site de marketing lista cinci feluri în care scrisul bun, convingător, poate fi „un game changer în business“.
Atelierul de Corporate Creative Writing este gândit special pentru asta de Fundaţia Friends For Friends (FFFF) și creat de Mona Dîrțu, care are 20+ ani de experiență jurnalistică în presa generalistă și de business și scrie, săptămânal, newsletterul Monday Memo. Este un program de folos deopotrivă companiilor, ONG-urilor și freelancerilor. înscrieri: Prin e-mail la ingrid@ffff.ro
Costul de participare este
de 260 euro pentru cele două zile şi include şi catering, lunch, materialele
necesare. Detalii complete pe site-ul Fundaţiei Friends For Friends.
who FFFF crede în puterea creativității de a schimba atitudini, vieți și societatea în care trăim. FFFF este un spațiu de excelență care adună oameni vii, cu expertiză și competențe, pentru a pune la îndemâna altora (jurnaliști, ONG-uri, companii) instrumentele de inovație care să-i ducă mai departe.