Profil de locatar: Andrei Borțun

Andrei Borțun povestește despre familia THE INSTITUTE și despre planurile pentru Cartierul Creativ.

The Institute este institutul…

Institutul oamenilor, al proiectelor și al organizațiilor creative din București. Uneori, din România.

Este al lor pentru că acum, după 20 de ani, știm că nouă și proiectelor noastre ne poate merge mult mai bine doar dacă sectorului creativ îi va merge mult mai bine. Altfel, noi ne putem bucura de niște momente excepționale, în sensul de excepții, datorate în mare măsură tot acestor 20 de ani pe care îi avem în spate.

Cum ai descrie, în cinci cuvinte, echipa The Institute?

Echipă // familie // muncă // distracție // rezultate 

Cum nu este echipa The Institute, în cinci cuvinte?

suficiență (în ambele sensuri 🙂 // posh // hippie // societate comercială // ong //

Ce au în comun evenimentele The Institute?

Cele din primii zece ani (AdPrint, Gala Societății Civile, Internetics) încercau să răspundă unor întrebări care, am crezut noi la vremea aceea, erau relevante. Cum ar fi: cine sunt cei mai buni într-un domeniu anume? Ce îi face foarte buni?

Cele din ultimii zece ani (Romanian Design Week, Diploma, Cartierul Creativ) încearcă să facă ceea ce credem că este astăzi necesar: să aducă oamenii împreună, să creeze rețele, comunități, cunoaștere, dezvoltare.

Cine vine la evenimentele The Institute?

Cred că suma a ceea ce are astăzi România mai bun, mai modern, mai european. Vin acei oameni care, împreună fiind, își găsesc motive de optimism.

Câți prieteni are The Institute?

Vreo 30.000 de prieteni, dintre care, vreo 15.000 apropiați, dintre care, vreo 5.000 foarte buni.

Ce problemă ai rezolva pentru proiectele The Institute, dacă ai avea o baghetă magică?

Pentru noi și pentru prietenii noștri, pentru următorii cinci ani, o infrastructură adecvată. De la spații și finanțări, până la o piață și consumatorii aferenți.

Și dacă bagheta ar funcționa de două ori?

Pentru noi, pentru prietenii noștri și pentru toți ceilalți, pentru următorii 25 de ani: generații bine educate, cu toate avantajele aferente.

Cum ar trebui să fie primarul Cartierului Creativ?

Un bun manager care să înțeleagă Orașul, antreprenorii, creativitatea, Europa.

Să știe să lucreze cu urbaniști, cu sociologi, cu administrație publică, cu presa, cu asociații profesionale etc.

Traseul tău zilnic prin Cartierul Creativ.

Casa, școala copiilor, biroul agenției de PR, biroul The Institute și barul sunt în CC. 

Așadar, dacă nu am întâlniri cu clienți sau cu prieteni care mă scot din Cartier, îi colind străzile pe jos, cu scuterul sau pe bicicletă.

Traseul tău preferat prin Cartierul Creativ.

Sunt mai multe. Îmi place să îl tai prin Cișmigiu; îmi place să fac piața, sâmbăta, în Matache, să petrec seri în zona Brezoianu, să mă plimb, duminica-dimineață, pe străzile din jurul parcului Cazzavillan.

Care e relația dintre București și Cartierul Creativ? Este Cartierul Creativ „Centrul Nou” al orașului?

Poate va fi Noul Centru al Centrului Vechi al Bucureștiului. Ar trebui să fie Vadul și Centrul antreprenorilor creativi și locul de cheltuit interes, timp și bani al bucureștenilor care caută și vor să găsească o mostră de Românie mai bună și mai frumoasă, care să le placă.

Cum te vezi în Cartierul Creativ peste cinci ani?

Mă văd mai mult și mai des decât astăzi în săli de teatru, la vernisaje, în cafenele și wine baruri, la concerte sau în magazine, alături de oameni pe care îi cunosc sau care îmi dau vaga impresie că i-aș cunoaște de undeva.

Vezi Cartierul Creativ „transplantat” în alte orașe din România?

Sigur că da. CC este și un proces de branding cu efecte directe în ceea ce privește România. Dacă va fi corect făcut, atunci va fi asumat și de către alte comunități, inițiatori, autorități. Poate chiar mai bine sau mai riguros decât o facem noi astăzi.

Nici cel la care lucrăm astăzi nu credem că ne-ar aparține. Este doar un proiect pe care îl desenăm, urmărim, dezvoltăm.

Alte noutati