Buy

1 Ianuarie

Buy

1 Ianuarie

Buy

1 Ianuarie

Buy

1 Ianuarie

Buy

1 Ianuarie

Sneaker Industry - From passion to Industry

Interviu cu Silvana-Maria Marica - PR & Marketing Manager și Andrei Șerban - Stylist & Content Creator

Sunt tineri, sunt extrem de creativi și deschiși în fața oricăror curiozități, sunt „două mâini” de oameni și au reușit să construiască una dintre cele mai faine și unite comunități din industria din România. Și partea cea mai bună, sunt vecinii noștri: Sneaker Industry.

Dacă nu ați fost la ei în magazin, vă așteaptă oricând cu un ceai cald sau un Jager (pentru curaj), iar dacă vreți să le aflați povestea, Silvana și Șerban, care se ocupă de partea de comunicare, o spun cel mai frumos în rândurile de mai jos:

Care este povestea SNKR IND? Când a început ea și ce înseamnă acest brand de fapt?

Acum 5 ani am vândut primul produs, voiam să bucurăm oamenii și să încercăm să le aducem la pragul ușii ce nu au avut până atunci și ce vedeau la televizor. Cum ne spune și motto-ul: From passion to Industry. Am fost în primă fază consumatori. Când ne-am hotarât să dăm drumul magazinului online, ne-am gândit ce ne dorim noi de la magazinul ideal și asta am încercat să le oferim oamenilor. Nu a fost niciodată despre câte case în Bahamas o să avem, a fost mereu despre câți oameni poți să faci fericiți, fie prin produsele comercializate, fie prin comunitatea pe care am strâns-o și care le oferă un sentiment de apartenență.

Long story short, suntem câțiva anxioși care au fost nevoiți să treacă peste granița zonei de confort pentru a pune la punct acest proiect, iar acum încercăm să le explicăm tuturor cum pasiunea pentru ceva te poate face să muți munții din loc. SNKRIND nu este un magazin. Este un brand făcut de oameni pentru oameni.

V-aț deschis recent și primul magazin aici, în zona Cartierului Creativ. Cum ați găsit spațiul? Ce v-a plăcut aici și care este relația cu vecinii?

A fost greu de găsit, dar n-a fost greu de ales.

Zona în care ne-am așezat ni se pare potrivită pentru felul în care ne prezentăm noi de obicei. Nu e nici în sufletul orașului, printre shaormerii și cluburi, dar nici în fundul curții. Și ne descrie perfect: nu vrem să fim în centrul atenției la petrecere și vrem să ajungem și repede acasă... you get it.

Vecinii sunt niște drăguți. O pupăm pe Melinda și suntem recunoscători că Paninaro ne hrănește, mai ales în sâmbetele lungi cu raffles. Avem aproape și băieții cu foarfecele de la Mods care ne mai aranjează puțin bărbile și începuturile de barbă și de chelie. Și hotelul... minunat. Ne simțim ca acasă, nu ca la hotel.

Ce vă propuneți de la acest spațiu și care sunt proiectele pe care doriți să le dezvoltați? Care au fost principalele proiecte de până acum, dar mai ales ce urmează?

Încercăm să nu fim doar un magazin de adidași care mai face 2-3 evenimente din când în când ca să nu uite lumea că suntem aici. Vrem să facem tot ce ne stă în putință pentru a promova oamenii care nu au atâta expunere pe cât ar merita. Artiști... de la fotografi, la cântăreți, de la olari la scriitori, de la cel mai mic până la cel mai mare. Știm cât de greu este să scoți capul din mulțime și cât de greu te reduce la tăcere în momentul în care nu primeste ce vrea.

Ideea este că ne-am dori ca lumea să se gândească la noi ca la profesorul ăla nebun din liceu la orele căruia nu prea te duceai pentru că oricum nu punea absență, dar care te susținea cum putea atunci când vedea că pui suflet în ceea ce faci. Așa că puneți suflet în ce faceți, și o să vă găsim, sperăm, cât mai repede.

Cât despre proiectele pe care le alegem, anul trecut am încercat să le povestim oamenilor despre anxietate și cum, dacă vorbești despre ea, o să observi că nu ești singurul. Încercăm să îi scoatem nițel din mrejele social media. Am organiat și un prim curs gratuit de autoapărare destinat femeilor, avem și un bookclub. Cum ziceam, nu doar un magazin.

Ce colaborări ați avut și ce vă propuneți de la 2020 în acest sens?

În cei 5 ani de activitate de până acum am colaborat cu Electric Castle, Havana Club, Pepsi, Cărturești, Puma and many others. În luna decembrie a anului 2019 am pus la punct a patra ediție a „Share a Pair of Sneakers”, campanie prin care strângem sneakers și haine pentru cei care au nevoie. Am donat 2 RON din fiecare comandă către DepreHub, prima asociație din România care a pus la punct o linie telefonică antisuicid. Ne alegem cu grijă proiectele și încercăm să punem suflet în fiecare.

Vrem ca noi să rămânem cu ceva în urma acestor proiecte, așa cum ne dorim să rămână și publicul nostru.

Pentru acest an ne propunem multe. Sperăm tare să le și finalizăm pe toate.

Care este publicul SNKR și cum vă diferențiați de alte branduri similare?

De la hypebeasts, la neînțeleși, we got you, fam! Putem spune, fără pic de modestie, că suntem brand-ul din această sferă care a strâns cea mai mare comunitate din România.

Cred că pasiunea și apropierea față de public ne diferențiază. Când am lansat proiectul despre anxietate, timp de o săptămână am vorbit cu ei prin intermediul social media despre acest subiect. Îi ascultăm, le povestim din experiența noastră. Suntem umani, nu o entitate nepalpabilă.

De la sfaturi în dragoste, la întrebări despre produse, încercăm să răspundem cât de repede putem.

Nu avem bugete extraordinare. Mulți ani am funcționat cu bugete infime. Multe branduri au bani, puține au comunitate. Cred că asta ne-a făcut să îi apreciem până la cer și înapoi: sunt oamenii noștri. Sunt familia pe care nu am avut-o, pe care am reușit să o creștem cu efort si pentru care am face orice pentru a o păstra. Exact cum faci cu your family members.

Ce găsește cineva la voi în shop, dar mai ales la voi în comunitate?

Well, de la produse, la ceva bun de băut, le avem pe toate. Avem propria noastră bere făcută în parteneriat cu cei de la Zăganu. Îți dăm ceai bun și îți spunem o vorbă bună. Nu ai cu cine să ieși în seara asta? Vino pe la noi și dăm un shot de Jager împreună și o să rămânem prieteni până la finalul zilelor.

Am deschis magazinul cu lăutari. Nu încercăm să ne ferim de proveniența noastră. Suntem de aici. Vrem să give back to our home town and country. Și comunitatea simte asta. Știe că am trecut împreună prin momentele în care nu am avut, și de aceea ne și susțin: noi vrem să îi facem mândri și ei vor să aibă cu ce să se mândrească.

Comunitatea noastră este umană. Este caldă. Nu ne dorim un cilent neinformat care doar să dea banul. Vrem să intre la noi în magazin ca la ei în sufragerie și să nu observe diferență între home & away. Because we are not away. We are home.

Spune-mi, pe scurt, despre echipa SNKR și despre clientul SNKR.

Echipa SNKRIND nu mai este doar o mână de oameni, cum ne plăcea să îi spunem până acum. Sunt vreo două mâini care formează acum echipa, aș spune, fiindcă doar în ultimele luni am mai mărit biroul cu câteva scaune în plus.

Toți suntem diferiți, și nu doar pentru că suntem mai mulți. Eram la fel de diferiți și când eram doar 6 în birou. Niciodată nu picăm de comun acord asupra unui lucru; mereu ajungeam la un numitor comun și unul dintre noi lăsa de la el. Dar asta face o echipă bună, right? Învățăm din mers. Din păcate, n-am avut pe nimeni care să ne lase o carte pe birou cu „How to do good in life”. We’re still figuring shit out. Bare with us. După cum am zis mai devreme, suntem niște anxioși de la cap la coadă și, în mare parte, provenim din niște familii dezorganizate. SNKRIND a devenit familia noastră. Surpriza tuturor atunci când intră în biroul nostru sunt Meg și Zola: beagle-ul și bulldog-ul nostru. Toată lumea le cunoaște, de la comunitatea noastră, la oamenii de la bancă.

 „Clientul” SNKRIND este fiecare din noi, mainile acelea de oameni din birou, depozit, magazin. Ia să vedem, ce vrei să îți arăt?

Băiatul ăla de stătea în ultima bancă și asculta muzică în timpul orelor și nu ieșea în pauză? Ți-a scris interviul ăsta acum.

Cea care în clasa a IX-a nu ieșea în pauză pentru că voia să citească, iar clubul de debate îi era cel mai bun prieten? Ne conduce echipa de comunicare și social media pentru că a găsit o mai bună modalitatea de a propaga mesajul și este prea anxioasă pentru a ieși în față on her own.

Fata cu dreaduri și 10 cercei care ți se parea ușor dubioasă? A stat în fabrică și a atins probabil fiecare produs SNKRIND released vreodată. Dap, tricoul SNKRIND de pe tine a fost atins de ea.

Nu cred că există cineva care să nu se identifice într-un fel sau altul cu noi. Asta ne face o familie și de asta ținem așa mult la comunitate.